Shop Mobile More Submit  Join Login
Cheers! by beamer Cheers! by beamer
was out drinking with some work friends and it resulted in a MTMTE Swerve sketch. :)
... and I just realized he has one too many fingers... fail. ;_;

this is in a smaller sketch pad i usually carry around with me (5"x8" ish). I'll probably properly finish this and scan it when i get home in a month or so from now. :)
Add a Comment:
 
:iconmaximumoverdrive:
MaximumOverdrive Featured By Owner Aug 14, 2013  Hobbyist Traditional Artist
I love your cheesy smiles :D
Reply
:iconbeamer:
beamer Featured By Owner Aug 16, 2013  Professional Traditional Artist

it's kinda my trademark. lol

thank ya, ava. ;)

Reply
:iconwaki2:
waki2 Featured By Owner Aug 12, 2013
groovy
Reply
:iconlady-of-ice-chaos:
Lady-Of-Ice-Chaos Featured By Owner Aug 10, 2013
It still looks awesome Beamer!
Reply
:iconheatherbeast:
Heatherbeast Featured By Owner Aug 10, 2013
Very nice, Beamer. :)  Minibot phalanges are tricky!  ;)
Reply
:iconha-heeprime:
Ha-HeePrime Featured By Owner Aug 9, 2013  Hobbyist Traditional Artist
Yeah, them fingers'll trip ya up every time!
My random favorite part is the sloshing drink -- liquid's hard to get right, and this feels perfect.
Reply
:iconbeamer:
beamer Featured By Owner Aug 10, 2013  Professional Traditional Artist
Thank ya!! 
I'll definitely fix the fingers when i clean this up later. I think I might make one of his finger pointing like he's pointing out someone across the bar or something. 
Reply
:iconha-heeprime:
Ha-HeePrime Featured By Owner Aug 11, 2013  Hobbyist Traditional Artist
Oh! I like that plan. :D Cheers, pal. 
Reply
:iconcallmewingus:
CallMeWingus Featured By Owner Aug 9, 2013  Hobbyist General Artist
Clearly it's from the point of view of someone drunk in his bar who is seeing the fourth finger. :D Damn njice job, mang.
Reply
:iconbeamer:
beamer Featured By Owner Aug 10, 2013  Professional Traditional Artist
that's it! someone with blurry over-energoned influenced vision is seeing him with a fourth! lol thanks, man!
Reply
:iconcallmewingus:
CallMeWingus Featured By Owner Aug 10, 2013  Hobbyist General Artist
So Trailbreaker, then. :D
Reply
:iconbeamer:
beamer Featured By Owner Aug 10, 2013  Professional Traditional Artist
haha!
Reply
:iconha-heeprime:
Ha-HeePrime Featured By Owner Aug 9, 2013  Hobbyist Traditional Artist
Best comment ever.
Reply
:iconrobots-with-scarves:
robots-with-scarves Featured By Owner Aug 9, 2013  Hobbyist Traditional Artist
Awesome work!  I'm still trying to figure out the shading on metal when I draw anything mecha, but you've got it down.
Reply
:iconbeamer:
beamer Featured By Owner Aug 10, 2013  Professional Traditional Artist
Thank you!! it has taken awhile to get down. (and i have lot of improving on it to do still) I find that a lot of the trick to creat hard edges with the shading... almost like cell shading and approach it that way. 
Reply
:iconrobots-with-scarves:
robots-with-scarves Featured By Owner Aug 10, 2013  Hobbyist Traditional Artist
Yeah, that's kinda how I've been coming at it, but I still haven't gotten down how metal shines in my head. I definitely need more practice. xD
Reply
:iconsomvold:
Somvold Featured By Owner Aug 9, 2013  Hobbyist Traditional Artist
Great job and look forward to the refined version eventually.
Reply
:icondcjosh:
dcjosh Featured By Owner Aug 8, 2013  Professional Digital Artist
looooooove it!
Reply
:iconblackvegetable:
Blackvegetable Featured By Owner Aug 8, 2013
Good ol' Swerve! A toast to some fun times too! :iconcheersplz:
Reply
:iconxantchawalker:
Xantchawalker Featured By Owner Aug 8, 2013
Dat grin. :3
Reply
:iconkaijuduke:
KaijuDuke Featured By Owner Aug 8, 2013
Awesome sketch, I miss the visor eyes of oldschool transformers, that and the face plates :3
Reply
:iconbeamer:
beamer Featured By Owner Aug 8, 2013  Professional Traditional Artist
there needs to be more visor bots... and more faceplates. fo realious. 
Reply
:iconbeautyamber12:
beautyamber12 Featured By Owner Aug 8, 2013  Student Digital Artist
CHEERS! *Clinks glass with the Mech* I know im not old enough to drink yet in real life, but my Sky loves a good shot of high grade every once in a while....even if her twin brother Hijack doesn't approve of it. XD Great picture though, love the shading you did with the pencil. 
Reply
:iconbeamer:
beamer Featured By Owner Aug 8, 2013  Professional Traditional Artist
nothing wrong with a good shot of high grade every now and then. lol that would be an interesting scene to see... ya know, sky seems like a really fun character from what i've read and seen of her. :) 
and also, thank you, amber! 
Reply
:iconbeautyamber12:
beautyamber12 Featured By Owner Aug 8, 2013  Student Digital Artist
Really? thank you. She's my pride and joy after all. She was actually the first bot i created in my mind. i just had a friend draw her out for me since i was going through some hard times. she even did it for free. X3 Yes, my Sky can be a handful sometimes, but Curbstomp and Hijack try to keep her in her place...even if it means tying her up with some rope to do so. XD
Reply
:iconbeamer:
beamer Featured By Owner Aug 8, 2013  Professional Traditional Artist
lol ya rly! XD i totally understand that. my characters are like my kids (my...er... imaginary ones since i have real ones too. lol) 

hope sky doesn't get tied up too often. poor girl. lol
Reply
:iconbeautyamber12:
beautyamber12 Featured By Owner Aug 8, 2013  Student Digital Artist
X3 Oh, this happens alot. oh, i forgot to tell you. Sky's sparkday just went by on August 2nd! She's 919 now, which is a teenager compared to Hijack who is 22 and Curbstomp is 35. (Yeah, he might not be related to the twins, but he looks after them since there orphans)
Reply
:iconzoudon:
zoudon Featured By Owner Aug 8, 2013  Professional Traditional Artist
nice
Reply
:iconbeamer:
beamer Featured By Owner Aug 8, 2013  Professional Traditional Artist
thank ya!

Reply
:iconzoudon:
zoudon Featured By Owner Aug 8, 2013  Professional Traditional Artist
No prob
Reply
Add a Comment:
 
×
Download JPG 918 × 1224




Details

Submitted on
August 8, 2013
Image Size
540 KB
Resolution
918×1224
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
766 (1 today)
Favourites
74 (who?)
Comments
30
Downloads
6

Camera Data

Make
Apple
Model
iPhone 4S
Shutter Speed
1/15 second
Aperture
F/2.4
Focal Length
4 mm
ISO Speed
640
Date Taken
Aug 8, 2013 9:39:21 PM +02:00
Software
Microsoft Windows Photo Viewer 6.1.7600.16385
×